- Státusz Lezárva
- % kész
- Hibajegy típusa Bug Report
- Kategória Classes → Warrior
- Felhasználó hozzárendelése Senki
- Rendszer All
- Súlyosság kritikus
- Prioritás Normál
- Jelentett változat 1.0
- Esedékesség határozatlan
-
Esedékesség időpontja
határozatlan
-
Szavazatok
11
- Melchîor (01.09.2017)
- Ágyúnaszád-Tauri (19.08.2017)
- Blaublut-Evermoon (14.08.2017)
- Morron-Tauri (08.08.2017)
- Zyprex (05.08.2017)
- Legions-Tauri (05.08.2017)
- Alarus-Tauri (04.08.2017)
- Bashiok-Tauri (04.08.2017)
- Skäljorn-Tauri (03.08.2017)
- Tis-Tauri (03.08.2017)
- Lore-WoD (03.08.2017)
- Privát
Megnyitotta Bashiok-Tauri - 03.08.2017 13:01
Utoljára szerkesztette: Chris - 12.09.2017 05:26
FS#7473 - Shield Barrier és vengeance-decay
A jelenlegi vengeance-decay mellett kihasználhatatlan a shield barrier, aminek a formulája is megér egy ellenőrzést.
http://mop-shoot.tauri.hu/?spell=112048
A leírásában ez áll:
A (sebzés) elnyelés mennyisége az Ap-vel növekszik.
Warrioromon nincs stamina enchant, gem. mindenhol dodge, parry, és ezek keveréke, ezért 55k az alap barrier bubi. (staminára gemelve, enchantolva ez nagyjából +40k hpt és 10-12k-val több barriert jelentene, amivel veszítenék ~3% avoidancet, és ~4-5% critet; de a megoldás nem ebben az irányban keresendő)
Teszt:
1. +0 Vengeance Ap bonusz nélküli barrier shield mennyisége, rageből
(a szemléltetés folytatásához segítségül hívtam egy wotlk 10fős raidbosst, a lehető legjobb tesztalany az alap nagyon gyors attack speedje miatt)
2. Gyorsan felstackelt +21,9k vengeance Ap bonusz, de továbbra is 55k a shield absorb bubija a fight első részében.
A tooltip szerint AP növeli az absorb mennyiségét, de a 21k AP többlet nem adódott hozzá a barrierhez.
(a 21,9k vengeance viszonylagos stabilitást mutatott, nem volt növekmény a boss alap nagy volumenű attack speed ellenére se-túl gyors decay?)
3. Frenzy (25% increased damage and 40% increased melee haste) alatt elkezdett stackelődni a vengeance AP és abból a shield barrier bubija
4. Addig nézelődtem amig elberzelkelt, s ez lett a vége: a vengeance felstackelt és abból volt elfogadható mértékű barrier is.
Összegezve: ha gyorsabb a bejövö dmg mint amit a decay elszivárogtatni képes akkor van vengeance, de a decay jelenlegi formájával használhatatlan a shield barrier.
*
Kíváncsiságtól hajtva, és bizonyítékok után kutatva találtam egy Will of the Emperor 25N logot, 2012 októberéből.
http://worldoflogs.com/guilds/5925/calendar/10-12/ A guild naptára.
Alant a 2012.okt.17-i nap logjának Dardar nevű warrior tankra vonatkozó része; kifejezetten a shield barrierje érdekelt, ez látható a Healing by spell első sorában.
http://worldoflogs.com/reports/rt-rrarwi34sdk4dqxp/details/13/?s=12063&e=12793
18 alkalommal barrierez a fighton, átlag 186k abszorbál.
Azért a Will of the Emperor fightot választottam alapul, mert ez az a fight ahol fixen fog a tank egy db olyan bosst ami alacsony swing timer mellett hatalmasat üt.
Ész érvekkel meggyőzhető lennék, hogy a taurin az átlag 60-70k shield barrier teljesen normális, ha retailon ezen időszakban nem ~180k lett volna az átlag egy normal fighton.
(sose volt annyi vengeancem ezáltal barrierem se, hogy 90k-nál nagyobbat bubizzak a teljes MSV raiden)
Itt is megjegyzem, hogy anno egy fixálással oldották meg, hogy a vengeance mértéke ne haladhassa meg a tankok maximális hpjának méretét.
Vélelmezhető, hogy ez a fix azért készült, mert a tankok a hpjuknál nagyobb mennyiségű vengeancet voltak képesek felstackelni.
Hotfix (2013-01-08): “Attack Power gained from Vengeance is now capped at the player’s maximum health.”
https://wow.gamepedia.com/Vengeance_(passive)
Ebből kiindulva a MoP eleji tauris vengeance-decay közelebb állt a retailoshoz mint az azóta fixált és jelenleg is működő.
12.09.2017 05:26
A lezárása indoka: Fixed
További megjegyzések a lezárással kapcsolatban
5.4-ig bekerült a rework előtti
vengeance.
sajnos az 5.4es patch miatt nem nagyon van értelme eredetis logokat nézgetni, contentben belül teljesen más értékek voltak mint itt.
edit: egyébként nagyon szépen megfogalmazott, korrekt post :D
A formulája [ 66.7% of AP - 133.3% of Strength or 83.3% of Stamina ] miatt nem nő a shielded 22k ap-ig, mert csak egy bizonyos ap-tól lesz kedvezőbb az ap alapú shield, amíg nincs meg ez az érték addig mindíg a staminás része alapján számolja a shielded.
Edit: a formula még 5.0-ás amit írtam, 5.2-ben az ap részét 10%-al csökkentették 60%-ra / az str részét 120%-ra.
A problémát szerintem nem abban kéne keresni, hogy mikor aktiválódik már az, hogy már apból nézze a shielded. Én a decayre lennék kíváncsi, mert emperoron nagyon rikán tudok magamra olyan shieldet tenni, ami apból van már skalázódva. (És van egypár ütése, ami “kicsit” fáj, de akkor is szintr csak az alap 60kt teszem magamra)
Nem utolsó sorban ez egy kisebb dps kiesés tank részről is, ha a vengeance decayyal van baj
Nem ez a gond tényleg, csak a 2. képre írtam, hogy az nem bug. + ki tudod számolni így, hogy van e hiba a képletben.
https://wow.gamepedia.com/Vengeance_(passive)
Vessünk rá egy pillantást:
Patch 5.4.0 (2013-09-10):
-Characters in a tanking specialization now generates 40% more threat.
-Vengeance now grants Attack Power equal to 1.5% of the damage taken, down from 1.8% (The tooltip said 2% but it was actually 1.8%).
-Tanks no longer receive Vengeance from many persistent area damage effects (standing in the fire) or from missed attacks (dodging and parrying an attack will continue to work as it has before).
-Vengeance gains from being critically hit have been reduced by 50%.
-There are now diminishing returns on Vengeance gains while tanking multiple targets. Each additional target grants progressively less Vengeance.
-So as not to affect Challenge Mode leader boards, the above Vengeance changes will not apply there. For Challenge Modes, Vengeance will continue to work as it did in patch 5.3.
Hotfix (2013-01-08): “Attack Power gained from Vengeance is now capped at the player’s maximum health.”
Hotfix (2012-09-28): “Vengeance now ignores overkill damage.”
Patch 5.0.4 (2012-08-28): Vengeance has been reworked and no longer has a cap. Now grants 2% of unmitigated damage taken as attack power for 20 seconds.
A kontent nyitó és záró patchbeli változtatások között nem látok olyat módosítást ami kízárja, hogy eredetis logokat vegyek alapul összehasonlításhoz.
az, hogy persistent AoE effectre és missed attackra nem kapsz vengeancet, illetve overall kevesebbet kapsz (1.8 helyett 1.5, ami egy 1millás unmitigated hitnél már igencsak jelentős különbség)
A tesztalanyt körültekintően választottam ki, így az aoe dmg kizárt. (Will of the Emperor)
Missed attack nem releváns, mint hivatkozási alap.
Az 1,8%ról 1,5%ra történő változtatás pedig nem magyarázza az 1/3 akkora (vagy kevesebb) vengeancet és pajzsolási lehetőséget.
Így továbbra is mérvadó összehasonlítási alapnak tekintem a worldoflogs.com logjait.
nos, ránéztem pontosan a logra, amit linkeltél. mivel sajnos logs nem trackel ilvlt, ezért kénytelen vagyok DPSből és egyéb metricekből kiindulva azt mondani, hogy itt a fő ok nem a vengeance mechanikák változása, hanem a gear különbség lehet.
A MoP live patch élesítése és a linkelt log között 1hónap telt el. http://eu.battle.net/wow/en/game/patch-notes/5-0-5
Ennyi idő alatt nem lehetett jobban felöltözni, mint a taurin 4 hónap alatt (nagyjából ennyi ideje van MoP taurin); elég csak a heti valor capekre gondolni, amikből 2 hetente lehet 1 epicet vásárolni. A leghaladóbb esetben is max 2 epic itemet vásárolhatott vendortól valorért az adott időszakra, a frakciókhoz pedig hosszú hetekig tartott a reputációt feltornázni, hogy epic receptekhez juthassanak, de ez sem jelenti azt, hogy minden slotba dömping lett volna epic cuccokból. A tauris main karaktereken mostanra szinte teljes epic gear található, tehát ha van is gear különbség az inkább a tauris karik felé billenti a mérleget.
És ha ebből indulunk ki, hogy jobb holmikban sem éri el a tauris-barrier a retailos-bubi felét se, akkor joggal érezhetjük, hogy itt valami nincs rendjén.
Nem, pont ez a lényeg, rosszabb gearben több vengeancet kapsz, csupán a kevesebb armor DR miatt is. Pont ez az egyik oka, hogy korábban Lightguard nem nagyon tudott honnan infot keríteni ehhez, hiszen a legtöbb videoban rosszabb gearben vannak, és Taurin a vengeance is kevesebb az 5.4es nerfek miatt. Ettől függetlenül a decay lehet nem tökéletes.
http://mop-shoot.tauri.hu/?spell=93098
A leírás egyértelműen fogalmaz: nem enyhített/csökkentett sebzésből származó dmg-nek a 1,5%ból származik az attack powere. Tehát a formula nem vesz figyelembe semmilyen armort, tank specből származó dmg csökkentést, továbbá semmilyen más forrásból származó csillapítást, csupán a kimenő dmget.
pl:
Ha a plates tankon landol 100k dmg, az azt jelenti, hogy az a dmg már mitigált, enyhített. Enyhített az armor által, tank specből származó dmg redukálás által, weakened blows, és lehet még sok más forrásból származó sebzéscsökkentés által.
Tehát az unmitigated dmg az induló dmg, és nem a tankon landolt, már csökkentett - hiszen az már a mitigated dmg.
Ezért az, hogy valakin -mint tank- nagyobb armor van, nem jelenti azt, hogy kisebb vengeanceből származó AP-t fog kapni, hiszen az az unmitigated damage-ből számolódik, amire az armor sincs hatással.
Azt értem, hogy: kedvezőbb, de mi van azzal az AP mennyiséggel ami még a kedvezőbb váltószám előtt keletkezett; lásd a mellékelt képeket. A kedvezőbb kalkulációra váltás előtt már megszerzett vengeances AP többlet miért nem adódik hozzá a barrierhez, ha a tooltip egyértelműen fogalmaz arról?
http://mop-shoot.tauri.hu/?spell=112048
Mert tulajdonképpen 2 képlet közül választ a barrier és amikor használod vagy [60%ap-120% str] vagy [83,3% stamina] értékű shieldet kapsz. Amit te mondasz az a kombinációja lenne a staminás és ap-s képletnek, de vagy csak az ap alapján vagy csak stamina alapján kapod a shieldet. Tehát közben folyamatosan számolja ap alapján is a shielded viszont nagy vengeance nélkül sose fogja ezt a részt használni. 100k ap-nál már 176k shielded volt, tehát a képlet működik ahogy kell neki, ez a része nem bugos. Tudom ez nincs feltüntetve a tooltipben csak az hogy +-t kapsz ap-ból de ettől függetlenül a képlete nem így van megírva.
Pedig a tooltip egyértelműen fogalmaz. A képletről tudsz linkelni forrást?
(A tesztalanyra(Patchwerk) szándékosan esett a választásom, hogy demonstráljam a problémát. Hasonló attack speeddel rendelkező MoP-os bosson 5-hiler se tudna életben tartani.)
Will of the Emperor-on, ami szó szerint agyonüti a tankokat, ~90k pajzsoltam.
A jelenlegi tauris vengeance decay képletével mekkorának kell lenni a bejövő dmgnek és a boss attack speedjének, hogy elérhessem a 180k absorb bubit? (Will of the Emperor-on a mostani mellett is haldoklik a karakter, pl zsínór 2 bekapott találat elviszi a fél hpt)
Lehet nem állnék ilyen értetlenül az események előtt, ha lenne vengeance. De nincs.
Retail:
Tauri:
Továbbra sem értelmezhető számomra az, hogy a vélhetően (hozzám képest)kevésbé gearelt karakter MSV raiden 180k+ barriert használ.
(hivatkozási linkek a jelentésben)
++++++++++++++++++++
Most, hogy Shaveshifter-Tauri kolléga felhívta a figyelmem a http://mop-shoot.tauri.hu/?spell=112048 tooltip körüli vitatható rendellenességre, felvetődik egy újabb kérdés:
- a http://mop-shoot.tauri.hu/?spell=93098 az unmitigateg vagy a mitigated dmgből származik a taurin működő képlet szerint?
i tried google translating a lot of this bug report and from what i understand, you’re saying shield barrier depends on vengeance and should be absorbing double the amount it does right now? does that mean warriors are at a strong disadvantage and less useful in MSV heroic raiding? because doing stone guards on heroic, i always seem to have only ~80k shield barriers and i take a ton of damage.
bocsi a késői válaszért, a napokban nem néztem ezt a postot.
wowdb
wowhed
a két képlet lényegében ugyan az, csak a wowdb-s egyszerűsített, mind két képlet 20 rage-re számol,a teljes formulát ilyen forumokon talált lua scriptekből bogarásztam ki. Nagyjából úgy működik ,hogy kiszámol a rage alapján egy szorzót. x= min( a te raged, 60 ) / 60
és a teljes képlet az [max((Attack power - 2 * $STR) * 1.8, Stamina * 2.5) * x]
kb ilyen 30k vengence körül kezdi el használni csak az ap-s képletet jelenlegi stamina mellett
a min és max függvényeknél a “,” vagy-ot jelent pl: (a te raged vagy 60) / 60 ez egyben korlátozza is, hogy nem lehet több 60-nál.
A vengeance kérdés más, arról már volt egy nagyon hosszú report sok számolással, nem állítom, hogy a decay tökéletesen van belőve, kizárólag a 2. kép alapján magára a barrier működésére szólt a kommentem.
Köszönöm az építő jellegű hszeid; ahogy látod, nem késtél le semmiről a válaszoddal.
A tank warriorok és a vengeance között szétválaszthatatlan kapcsolat van, ha nincs vengeance értelemszerűen nincs barrier se.
Jelenleg ez tapasztalható a taurin.
+++++++++++++++++
Ezen a saját jelentésen kívül linkeltem (forrásmegjelelösekkel) másokéhoz is logokat, hozzászólásokat forumokból, úgymond bizonyítékokat amik igazolják azt a tényt, hogy a shield barrier használható volt retailon.
Nagyon rövid kivonat MoP időszakból, retailos felületekről:
Taurin 485ilvben:
Új teszt tárgya: 6perces (berserk time) fight alatti vengeance Ap stackelés; nem a boss megölése a cél, hanem a vengeance stackelésének figyelése.
A képeken az órákat szándékosan hagytam meg a könnyebb követhetőség miatt.
A 71k barrier a jelentésben látott 55khoz képest az azóta megnövelt staminából fakad. (gemek, enchant, trinket +10% command shout)
(maradtam Naxxramas Patchwerkénél, a korábbi 10fős fightot felváltottam 25fősre, hogy kevés üresjárattal érjek a berzerhez)
Pull után kb 45mp-re készült a felső kép.
A szokásos módon kezdődött ez a fight is: az alap 21k Vengeance stackelés után beállt egy átlagos szintre, innen növekmény a berzerkig nem volt.
A jelentés első részében egy szokványos dummyn bemutattam, hogy a barrier enélkül a 21k ap többlet nélkül is az alap bubit biztosítja és ez az új tesztben sem volt másképp.
Ez pedig az első kép utáni ~4percre készült. A 6.percbeli berzerkig nem volt vengeance növekmény.
A több mint 5 perc alatt sem sikerült vengeancet stackelni, ha hozzá is adódott a meglévőhöz, az azonnal el is tűnt decay formájában s így maradt az átlag 21k körüli értéken.
Úgy vélem az instant decay miatt nincs elég vengeance, hogy használható legyen a http://mop-shoot.tauri.hu/?spell=112048.
Jelenleg hogyan néz ki a vengeance decay képlete a taurin?
Nem tudom, olvasgattam a kommenteket, hogy mi lesz a vengeancel de nem néztem meg a számolásokat. itt a poszt.
nvm
A jelentés részben linken található ez a táblázat is. (EU, Arathor, Conviction - 2012. október 17.)
18 alkalommal használt barrier átlag 186k absorbbal. (25fős emperor ahogy a kép tetején is látszik)
A teljes fightra a dps tabella így néz ki
A paladin! tank az első és a warrior tank is a 4. helyen áll dpsben. Taurin ezzel szemben a paladin tankok hozzák a legkevesebb dmget az összes bossfighton. Azt hiszem ez egy újabb bizonyítéka annak, hogy retailon volt vengeance, hisz anélkül, hogy lehettek volna a tankok top dpsek?
(MoP-ban a legtöbb fight tank-carrieres volt, és tucatszám lehetne a legnépszerűbb videómegosztó portálon fellelhető korabeli retailos videófelvételeket linkelgetni amik erről tanúskodnak. Ezt felül lehet vizsgálni és át lehet módosítani egy privát realmen, de annak a következményei köszönőviszonyban se lesznek a retailos mechanizmusokkal, és végeredményében a játékmenetet alapjaiban változtatják meg.)
Saját képek emperor fightról
A túlélésért folyó harc közben nem volt időm szaftosabb pillantokat elkapni, de ez a kép nagy vonalakban tükrözi a történteket: ~40k körüli volt a legnagyobb vengeance amiből mérhető barrier többlet nem származott.
10n emperoron 5 barrier, mert a 75k hasznavehetetlen bubi helyett jobb választás a blokkolás.
Annyira nem volt mérhető, hogy a recount a legnagyobb 75k-nál többet nem is rögzített a teljes fightra; ami még ennél is szomorúbb, hogy erre az átlag 52k.
Ha rendesen működne a vengeance stackelése, és annak józan lenne a decaye, akkor a barrier használhatóvá válna, ami az alap elképzelése volt a blizzes készítőknek; de ennek nyomát sem lehet felfedezni taurin.
Jelenleg taurin a warrior tank a tbc, wotlk idők jellemzőit viseli magán; játékmenet és használhatóság szempontjából egyaránt.
A nem költői kérdés:
Heroic elegon fight: https://www.youtube.com/watch?v=9aXVkk2xJ7E&feature=youtu.be
My shield barrier never gets higher than ~82k
Van arra esély, hogy a témával érdemben legyen foglalkozva?
Ninca hozzárendelve Deves, nem szólt hozzá Deves... Szerintem tudod mire akarok célozni. Találgatás helyett inkább vissza kéne rakni a Mogu nyitásakor használt Vengeance képletet csak picit megnövelni AZON a decay mértékét, azzal kb contentnek megfelelő értékeket lehetne biztosítani egy teljesebb fix elkészültéig.
Ha csak egy apro hiba lenne nem zavarna hogy nem foglalkoznak velle. De igy warri tankal semmit nem lehet kezdeni.
A vengeance stackelésével kapcsolatban született már több más jelentés és részletes levezetés.
Én a megoldást a decay lassításában látom.